Monday, February 16, 2009

love for him..

my weekn was great.
i wish another one more day break.
hehe.
my big gratitude to Madam Rose n family, and also to Madam Siti n family.
Last weekn, macam family day weekn, keje aku merempat rumah orang jek.
even sleep over kat rumah orang.
best laa, dapat special treatment.
tapi agak segan jugak sbenarnye. tapi takpelaa..
huhu..

finally, dapat befday gift from hunky.
di mana aku sdiri pilih ape aku nak.
tho aku sbenarnye prefer die belikan hadiah untuk aku, instead of aku pick hadiah pe.
sebab aku akan rase bersalah gile kalo spend duit die bebanyak.
huhu~ aku kan isteri mithali. uhuk!
now i miss hunky alot.. humm..

i've been reading metros' this morning.
bout sum wife willing to do ridiculous thing to make sure her husband not cheating n stay loyal to her.
sumthing like putting their own najis kat dalam husband nyer food..
pakai tangkal tuh, pakai susuk ni.
sumthing really khurafat.
well, who am i laa nak cakap bende2 agama ni.
but, are u willing to do such things jez to make sure your dear husband stay faithful to u?
kalau aku, i dun think aku akan buat sumthing yang macam kite ni dah takde agame.
of coz aku akan cari something from Islamic side.
macam certain doa untuk kebahagiaan rumahtangga.
n i found lotsa doa are coming from Al-Quran.
Some wise people suggest read surah Toha.
Dr. Fadhilah Kamsah suggest recite doa from Surah Yusuf: Ayat 4.
and for me.
i keep berdoa using the one from my mom gave.
aku tak tau laa mane die amik.
it is jez simple doa, and easy to remember.
if u can't memorize in Arabic, baca jelaa ikut bahase yang kite paham.
the meaning of the doa is sound more like this;

"Ya Allah ya Tuhanku, Hubungkanlah kasih sayang aku dan suamiku sepertimana hubungan Adam dan Hawa"s

macam simple jek.
but, lame2 you can feel the difference.
specially for someone who has been married for 5 years like me.
hahaha...
di mana kasih sayang masih lagi wujud.
tetapi kesungguhan, keriangan dan sewaktu dengannye, tidak lagi seperti dua tahun pertama kita mendirikan rumahtangga.
coz everything are so common and life's ruled by routine.
so, saye mencadangkan ibu2 mengamal sebarang doa untuk mengekalkan kebahgiaan rumah tangga ibu2 sekalian.
janganlaa pula ibu2 membomohkan suami ibu.
kerana, apakah perasaan ibu jika ibu dibomoh oleh suami?
huhu~

btw, expecting another family member, brings more sparks in our life.
where i saw lotsa changes from our first son and hunky.
am soo happy and feel really bless.
thank you..

May Allah keep raining us with blessig and love from Him. amiin..~

No comments: