Thursday, February 05, 2009

looking for material..

last weekend, for the first time am stepping in Gucci's, Fendi's and Dior's at klcc.
tak kesahlah walaupun agak jakun, layan jelaa..
bukan slalu pun layan nafsu materialistik aku nih,*cess menipu gile*
tapikan, bile masuk usha2 barang dalam butik tuh, aku rase macam tak best ar..
beside the uncomfortable feeling that 'aku memang takde duit nak beli barang2 tuh sume'..
aku rase kan, one day aku ade banyak pitis, aku tak rase aku akan spend kat butik2 cam tuh.
yelaa, aku ni kan org kampung.
macam mak mertue aku cakaplaa.
ko beli Dior 10, 20 ribu, pastuh ko bawak balik kampung,
mesti orang kampung tengok dan melihat dengan penuh rase kagum,
lalu berkate..
"aloh mek, comey nyor beg mek nih.. beli mano weh? beli ratau panje ke?"
translation
"hey girl, your bag is so hot. where did you buy it? is it at rantau panjang?"
oklaa, hanya gadis2 yang berasal dari kelantan dan yang pernah tinggal kat kelantan jek will get the joke.
soweylaa, joke aku racist kelantan sket.
ok, back to the topic.
nak ke ko beli barang yang harga setahun ko nyer gaji,
balik kampung makcik ko cakap bag tuh ko beli kat pasar borong.
mesti bernanah telinge ko die cakap camtuh kan.
humm, bukan nyer aku tak brand concious ke pe.
i jez seem don't like what i saw.
pegi ngan kakak-kakak ipar ku yang smemangnye very high taste,
walaupun sbenarnye takdelaa berkemampuan nak membeli barang2 camtuh,
but they seem like it so much.
humm..
aku pun agak brand concious, takdela sampai level cam tuh.
kalo aku ade duit pun, aku tak pegi klcc shopping kat sane.
alang2 dah duit belambak, aku lagi prefer pegi bandung or bangkok, purchase sumthing yg smemang nye takde kat mesia.
barang kat sane murah, besides, walaupun murah, tuh bukan barang imitation tau.
sume ori, tapi reject.
cam ko pegi reject shop untuk prada, gucci, dior n yadayadayada..
alaaa, kalo duit bersepah-sepah sangat, why don't pegi uk ke, spain ke, italy ke beli terus kat sane.
ape susah.
tapi kan, masalah nye kite ni skarang bukan banyak duit sangat pun.
nak beli vinnci nyer stilettos pun aku terpakse pikir 5,6 kali.
ape tah lagi nak beli ck nye kasut.
unless, dapat shopping fendi kat petaling street,
memang laa aku tak pikir panjang. heheh.
but for me now, aku suke cari barang yang ekslusif.
exclusive, bukan maksud aku barang mahal bergaya.
exclusive for me is sumthing yang jarang orang pakai n jumpe.
like the bag kelabu yg aku pakai sekarang.
genuine leather, from vietnam.
no brand.
tapi jahitan die cantik gile, n kemas.
aku jumpe satu kedai kecik gile, n sangat tersorok sumwer dekat ampang.
n kedai tuh cam pelik, ade gak jual telekung smayang, so takyah laa risau pasal leather tuh.
yang pasti nyer, aku tak penah jumpe lagi other ppl wearing the same handbag like me.
yeay...
so, takdelaa ko lepak klcc, every single person ko jumpe pakai handbag same cam ko.
gile tak best.
speshly time raye, chances nak jumpe org pakai handbag n kasut yg same adalah sgt tinggi.
aku penah skali, ari tuh saje laa beli bag mng.
first time aku purchase mng, walaupun aku bukannye suke sgt pun.
bag tuh nak wat raye.
n guess what, mase raye aku jumpe 2,3 org wearing the same handbag cam aku.
hoh, gile tak best.
so, baik aku beli jek sumthing yang aku suke, tak kesahlaa kalo takde brand pon.
janji aku chenta sama itu bag, cukuplaa.
n s long s makcik kat kg aku pun takdelaa ingat aku beli kat pasar malam wakaf che yeh, pun dah kire ok ar tuh.

oklaa makcik, enough laa psal bag.
dah banyak dah bag kat umah tuh.
setahun skali beli bag pun dah kire cukup bagi aku.
brand ke tak branded ke, kalo ade bajet lebih bleh ar..
kalo tak.. humm..
pepaham jelaa..

oleh yang demikian, saye berseru kepade gadis2 dan ibu2 di sane, marilah kite berjimat cermat, agar pada suatu hari kita boleh bershopping sakan tanpa lupe diri. Dan bahawasa nye kite, terpakse menyimpan sedikit duit gaji untuk beberape bulan semate-mate mendapatkan sebiji bag tangan yang cantek bergaye.
sekian, harap maklum.

2 comments:

aMa said...

aku menyeru seruan kau! yeah..mari berjimat cermat.. :)

ummi mien said...

soooo truuee. hikhikhik...aku pon skang dah nyampah ngan brg2 branded sbb dh byk imitation. much prefer yg besa2 shj dan murah.